Sunday, March 20, 2022

Le Legionnaire

I read your story in Le Legionnaire’s history,

a little warrior in your own home, we doubted

your ability, a childhood in the prison of our

suspicion - you left to seek your fortune on

your own, when you came back you could

only show fool’s gold, your brothers jeered

 

Chagrined you went away to fight again -

a new undertaking, a new venture, fighting

against reality until you could fight no more,

let me sing it to you mon petit amour à moi:

“Cette petite histoire est vraie, c'est l'cours

de la vie d'un légionnaire qui donnait ses

 

Forces dans ce vaste désert, assez 

d’chagrin pour aujourd’hui, cette 

guerre est finie”


BZN - Le Legionnaire -

Cette petite histoire est vraie, elle s'est passée il y a des années 

non loin d'ici, je la raconte parce que je me souviens d'un jeune 

homme nommé [mon frère] qui eut affaire à une guerre où l'on 

avait beaucoup de combativité et de gros chagrin, assez d'chagrin 

pour aujourd'hui, c'est l'cours de la vie d'un légionnaire qui donnait 

ses forces dans ce vaste désert, mais cette guerre est finie


No comments:

Dying Eventually

Listening to my favourite Internet guru, quite clearly this works for many people as they repeat the jargon flawlessly and I wish I could ge...